torsdag den 27. september 2012

Farvel Hvide Sande-ben


Ja ja ja, jeg har forstået det!

Selv om jeg kan være ganske fatsvag, når det stikker mig, må selv jeg erkende, at det altså ikke er sommer længere.

Det er koldt om morgenen, og det regner i tide og utide. Hvis det ikke ligefrem hagler ...

Det må jeg så prøve at forholde mig til.

Sandalerne står og griner og skal pakkes væk. Det samme skal sommertøjet. Alle de mere eller mindre stumpede bukser og de tynde toppe.

Mens jeg pakker væk, må jeg samtidig erkende, at projektet heller ikke lykkedes i år.

Projektet, der skulle forvandle mine Hvide Sande-ben til lækre brune stænger, gik ikke til held.

Heller ikke i år. Ligesom det ikke lykkedes sidste år eller året før eller ...

Jeg kan få brune fødder (med hvide sandal-striber), og med lidt god vilje også (lidt) brune skinneben. Men så er det også slut.

At det halter med lårene, er til at forstå, for de får kun sol i meget godt vejr, og kun på egen matrikel. Men at læggene, der med deres begyndende karsprængninger trænger allermest, ikke bliver brune er decideret tarveligt. Især fordi jeg synes, jeg har gjort en ihærdig indsats for at lufte dem. Efterhånden er jeg begyndt at spekulere på, om mine ben kun er udstyret med pigment på forsiden? Det kunne forklare en del ...

Men nu er det uigenkaldeligt slut med bare ben i år, og så kan det jo være lige meget.

Indtil næste år.

16 kommentarer:

Inge sagde ...

Hihi.. de næste mange måneder er ben og fødder pakket ind, det er der helt klart en række fordele ved.. :-)

randiglensbo.dk sagde ...

Hvis det kan være en lille trøst, så er du ikke den eneste, der må indse, at "projekt brune ben" slog fejl igen i år :-)
Jeg har netop her til morgen gemt sandalerne væk - dem bliver der vist ikke brug for lige foreløbig, men støvler er jo heller ikke så ringe :-)

Randi

NonnasBlog sagde ...

Mine sandaler har været pakket væk længe. Jeg har kastet mig over sko og støvler, især gummistøvler, når jeg er her på grunden. Langt, vådt græs gør ikke noget godt for bare fødder, har jeg bestemt :-)!
Vi må have nogle mere stabile somre, hvis projekt brune ben skal lykkes, mener jeg.

Rejen sagde ...

hihi, så ligner dine ben mine..;-D

Fruen i Midten sagde ...

Inge: Du mener, 'der er intet, der er så skidt, at det ikke er godt for noget' - ja, det gælder absolut også her ;-)

Randi: Lille trøst, måske :-) Støvler er fine, men det er altså lidt trist at pakke sandalerne væk.

Nonna: Ja, det er nemlig i den grad gummistøvlevejr for tiden. Du har ret ;-) hvor bestiller vi stabile somre med solskin i tre måneder?

Reje: Åh åh, stakkels dig, er jeg bange for ;-)

Madame sagde ...

Jeg tror, vi er mange, hvis ben kun er udstyret med pigment på forsiden :-) Jeg tyr gerne til selvbruner, hvis jeg skal vise ben om sommeren. Men nu kan vi ånde lettet op over, at problemet først kommer igen om cirka 7 måneder ...

Anonym sagde ...

Tror du deler benfarve eller mangel på samme med ca størstedelen af danske kvinder - i hvert fald de der bruger naturmetoderne.

Læser kommentarerne og ser de skægge bud på brunhedsgrad. Men de ben kan altså bare ikke blive jævnt brune, med mindre man giver den som landbrugsmedhjælper i syden eller sådan noget.

Stegemüller sagde ...

Jeg kan heller ikke få brune ben; jo lidt en anelse på forsiden, men aldrig på bagsiden; jeg har givet op, og viser mig med brune sandalfødder, som er sådan nogle, hvor man kan se, at fødderne er rigtig godt brune, i sær hvis jeg tager sandalerne af, så har de sådan nogle pæne hvide striber. Godt der er syv måneder til det igen er et problem.

Mille sagde ...

Elsker den slags indlæg, der fortæller, at man ikke er den eneste med blege ben, flopset mave, bumser i panden osv.

Kh. Mille med blege ben og stribede fødder

Kong Mor sagde ...

Altså - nu vil jeg lige påpege at det ikke har været jordens nemmeste sommer at få brune ben på!!

Susanne sagde ...

Det hele er allerede sagt. Jeg melder mig i klubben.

Fruen i Midten sagde ...

Madame: Det er da uretfærdigt, hvis vi kun har pigment på forsiden af benene. Jeg er ikke meget for selvbruner, synes det er svært at styre - og vil trods alt hellere se bleg end stribet ud ;-)

Overlever: Du har nok ret. Spekulerer lige nu på, om lækre brune lægge opvejer de sikkert usle forhold (min fordom), som landarbejdere i syden bliver budt?

Stegemüller: Velkommen i klubben :-) Sådan nogle hvide striber er særligt kække (NOT), hvis man skifter til andre sandaler :-)

Mille: Og det bedste ved at skrive dem er, at I lægger sympati-kommentarer om jeres lige så blege ben og stribede fødder :-)

Kong Mor: Nej, som også Nonna er inde på, så kræver det nok nogle gode solrige somre, hvis vi skal have en lille bitte chance for brune ben. Jeg er bare ikke helt sikker på, at det er nok ...

Fruen i Midten sagde ...

Susanne: Hihi, så velkommen i klubben til dig også :-D

Anonym sagde ...

Griner,,,,,, tak for et godt grin , har moret mig over samtlige kommentar, indrømmet efter jeg er stoppet med solarie , er der sneget dig en selvbruner i badeværelses skuffen , ellers skulle man jo ligge på maven hele sommeren ,,,,,

Annemor sagde ...

Kan jeg melde meg inn i denne klubben med bare farge på forsiden av leggene??
Kjent fenomen.
MEN det har vel ikke flommet av sol? Har det?
Vakker natt til deg og forhåpentlig blæser det ikke :-)
Mormorklem

Fruen i Midten sagde ...

Fru Ipsen: Solarium! Jamen fy og føj, det er jo nærmest blevet et skældsord. Godt, du er stoppet med det, så vi kan beholde dig længst muligt :-) Næh, ligge på maven hele sommeren var jo kun noget vi havde tid til, før vi blev tyve ...

Mormor: Hihi, ja selvfølgelig! Klubben optager også gerne norske medlemmer ;-D Tak, det blæste ikke, og jeg sov fint. God fredag til dig.