onsdag den 5. september 2012

Som at mangle en god ven


I aftes gik jeg tidligt i seng.

Af ren og skær kedsomhed.

Donnaen var blevet sendt i seng. Der var ikke noget i fjernsynet, jeg gad at se. Jeg gad vist ikke en gang se efter. Gemalen sad med næsen langt ind i sin computer og var slet ikke til at tale med.

Så jeg gik rundt i små cirkler.

- Jeg keder mig, klagede jeg mig.

- Har du ikke noget, du kan stryge, lød det åndsfraværende fra Gemalen.

- !!!

Til Gemalens store held var jeg kun udstyret med et halvtomt kaffekrus, ellers havde jeg nok tabt et eller andet tungt i hovedet på ham. I stedet marcherede jeg i seng med en god bog.

Hele miseren skyldtes, at min bærbare er til reparation.

Å'et sidder løst, og bogstaverne på de mest brugte taster er ved at forsvinde. Og da dyret kun er godt et halvt år gammelt, var det ikke acceptabelt. Altså afsted, mens garantien endnu løber.

Men det betyder jo så, at jeg ingen computer har. Og det er nærmest som at mangle en god ven. Jeg kan ikke checke for mail, og jeg kan ikke læse blogindlæg. Jo, det kan jeg godt fra min mobil, og det gør jeg også. Men jeg synes ikke, det er særlig ideelt. Og jeg kan altså hverken skrive det ene eller det andet på min mobil. Det er simpelthen for besværligt.

Jeg må gerne låne Gemalens computer, når han ikke selv bruger den. Det gør han aldrig om aftenen. Bortset selvfølgelig fra igår. Og at be' Donnaen om lov til at låne hendes spritnye bærbare ville svare til at spørge Gollum om at låne hans ring. Det. Duer. Bare. Ikke.

Lige nu sidder jeg og hamrer på min PC på kontoret. Noget jeg normalt ikke kan tillade mig. Indrømmet, jeg får da altid luskekigget lidt rundt omkring i blogland, men det er trods alt begrænset, hvor produktiv jeg selv kan være. Lige idag er jeg bare så heldig, at jeg er ganske mutters, da resten af Verdensfirmaets medarbejdere er spredt for alle vinde.

Så nu skynder jeg mig lige. For det varer jo ikke ved. Jeg bør trods alt beskæftige mig lidt med det, jeg sidder her for. Og om lidt kommer piccolinen. Som er sød, men ny og derfor skal holdes i sving. Af mig.

Og så bliver det fyraften. Og Aften. Og lige om lidt er det weekend, og min bærbare er garanteret stadig ikke kommet tilbage. Jeg ved det bare ...

Nøj, hvor har jeg ondt af mig selv!

Kontorvennen

19 kommentarer:

Anonym sagde ...

å nej stakkels dig ...... Har du ikke lidt strygetøj; ;O) grinede og tænkte ogå ,hvad mon han biler sig ind, utroligt han turde sige det... Håber din bedste ven snart kommer hjem , eller jeg mener, en af dine bedste "venner ",,,smiler...
ha en dejlig dag på kontoret,,,

Inge sagde ...

Åhhh jeg har sørme også ondt af dig.. Måske du skulle jamre så meget og så højt, at "nogen" (gemalen skylder for den flabede og frække bemærkning om at stryge) får så ondt af dig, og køber en lillebitte iPad til dig.. :-)

Johanne sagde ...

Stakkels dig - jeg grinede også af det med strygetøjet :-) Har han ikke noget, som skal repareres???
For så kan du jo låne hans computer imens. Håber du snart får din tilbage.

GiSP sagde ...

Det er frygteligt. Jeg afleverede min, inden vi tog på ferie. De havde den så liggende i over 2 uger, før de overhovedet kiggede på den, og da den var færdig tog det også lige lidt tid at få den tilbage til butikken. FIRE uger gik der! Ja altså, jeg siger jo ikke, at du kommer til at vente så længe - siger bare, at jeg forstår dig.

randiglensbo.dk sagde ...

Det er overhovedet ikke sjovt at undvære sin computer. Jeg håber, at du snart får den hjem igen :-)

Randi

Rejen sagde ...

Man føler sig så mærkelig tom når ens gode ven er ude af huset, og det var godt nok flabet af Gemalen, punkter hans cykel så kan han lappe den imens du bruger hans computer...;-D Håber du får den hurtigt tilbage..

NonnasBlog sagde ...

Øv med computeren. Jeg håber, at den snart vender hjem. Så længe, den er væk, er det jo nærmest et must at småkigge rundt i blogland, mens man er på arbejde ;-)!

Fruen i Midten sagde ...

Fru Ipsen: Ja, strengt ikke?

Inge: Gemalen skylder helst sikkert! Desværre har jeg vist sagt højt, at jeg syntes, vi pt skulle spare lidt på skillingerne, så der kunne blive nogen til overs til kommende større projekter, og så er det jo lidt svært at plage om en Ipad :-(

Johanne: Jeg kan jo sørge for, at han får noget at reparere og punktere hans cykel, som Rejen foreslår ;-)

Hej GiSP og velkommen forbi min blog. Altså sådan må du slet ikke skrive. Bare tanken om at skulle undvære min computer i 4 (FIRE!) uger er jo ikke til at holde ud :-( Puh, stakkels dig. Håber virkelig, at det ikke går så galt med min.

Randi: Nej det er nemlig ej. Jeg håber med :-)

Reje: Den ide vil jeg virkelig tage op til nøjere overvejelse ;-D

Nonna: Øv, nemlig. Men hurra for en stille dag på kontoret ;-)

Annemor sagde ...

Det var stakkars deg det- jeg vet det er vanskelig, Det erfarte jeg jo, ikke at pc var gått allhedens, men min nettforbindelse lå nede, lenge.
Skal krysse fingre for at din beste venn (ikke han med stryketøyet, at han vover, du er jo i sorg) og du snart forenes.
Ha en tapper aften :-)
Mormorklem avsendt.

Madame sagde ...

Din stakkel - det er ikke nemt! Har gemalen ikke en højtryksspuler, så du kan sende ham ud og spule taget?

Anonym sagde ...

Jeg ville dælme også have ondt af mig selv i den situation - som jeg dog egentlig var i, et par uger før vores flytning hvor min stationære var pakket ned. Var ikke helt glad.

Men håber da snart at du får din egen pc igen - så du ikke skal behøve inddrage andres :-)

Stegemüller sagde ...

Det er frygteligt at være uden computer; man føler sig fuldstændig rastløs og du har ret, der er ikke andet at gøre end at gå i seng med en god bog. Jeg håber, du snart får din kære bærbare retur!

Ellen sagde ...

Åhhhh jeg føler med dig. Det er ikke sjovt! Samtidig med, at man er en lillebitte smule gal på sig selv over, at man er så pokker afhængig, ikke?
Godt du har en arbejds-pc til at hjælpe dig over de værste abstinenssymptomer.
Og så synes jeg, at Rejens forslag var ret kreativt og genialt ;-)

Fruen i Midten sagde ...

Mormor: Tak. Ja, det er surt, ikke? Havde dog en lidt bedre aften, måske kan jeg vænne mig til at undvære computeren? NEJ, det tror jeg ikke! Klem tilbage og ha' en dejlig dag.

Madame: God ide :-D Dog ikke tag, men vi har nogle algefliser i indkørslen, som Gemalen sagten kunne spule et par timer på, mens jeg lånte hans computer.

Overlever: Ja, det er træls. Kan faktisk godt huske, at du skrev noget om, at det hele (pånær Ipad'en?) var pakket ned, og du savnede dit grej. Det håber jeg altså også :-)

Stegemüller: Nemlig! Det positive er vel, at jeg får læst en hel masse :-)

Ellen: Slet ikke sjovt, nej. Og ret gal, ja. Både Rejen og Madame er kommet med ret kreative forslag, synes jeg. Men håber trods alt, at jeg ikke bliver nødt til at føre dem ud i livet ;-)

Kong Mor sagde ...

Det var dog forfærdeligt!
Jeg kan ellers komme på de første 300 ting der er sjovere end at stryge og jeg er heller ikke helt sikker på at min kaffekop var forblevet halvfuld.. Han havde fået det i nakken...

Men nyd at læse en bog - eller slå græs :-)

Eller lidt wordfeud?? :-)

Pia sagde ...

Jeg har den største medlidenhed med dig, din stakkel. Jeg har lige fået mit fotografiapparat igen, efter at have undværet det i godt 5 uger. Det var dog hjemme på weekend midt i perioden, men det var åbenbart ikke blevet helt raskt, så det fik en ny behandling :-)

Fruen i Midten sagde ...

Kong Mor: Ja helt igennem forfærdeligt :-( Det havde været fuldt fortjent, hvis Gemalen var endt med en kaffevåd nakke, men jeg ved jo godt, hvem der så skulle have vasket kaffeplettet bluse, så han slap. Jeg gider altså ikke wordfeud, fordi jeg bliver så frygtelig sur, når jeg får bank af nogen, der bruger selvopfundne ord :-/

Pia: Tak :-) Fem hele uger, argh, det var godt nok lang tid at mangle dit kamera. Jeg kan godt huske, at du skrev, det skulle repareres, men er det virkelig allerede så længe siden.

Tina Liel sagde ...

Håber at computeren er tilbage. Det er virkelig forfærdeligt at skulle undvære den!!! Og mobilen er altså ikke det samme. Og den kommentar med strygetøjet var en af de bedre hi hi. God weekend♥

Fruen i Midten sagde ...

Tina: Nej computeren er ikke tilbage. Jeg nøjes med Gemalens. Og den kommentar var ikke en af de bedre, den var en af de værre ;-) Også god weekend - søndag i hvert fald - til dig!