tirsdag den 1. januar 2013

Andres nytårsforsætter


Godt nytår.

Så kom vi ind i 2013, og det er tid til at sætte nytårsforsætter i søen.

Det vil sige Fruen selv er i virkeligheden ikke meget for den slags. Og i hvert fald ikke for at give højlydt udtryk for noget som helst. Jeg tænker ved mig selv, at det kunne være fint, hvis jeg kunne blive lidt bedre til at bruge min kalender. Og iøvrigt huske at bruge tandtråd hver dag ...

Men Donnaen synes, at konceptet nytårsforsætter er en herlig ting, hvor man kan love sig selv at blive helt urimeligt god på forfærdelig mange punkter. Så der skal løbes mere og spises mindre slik. For nu at nævne de væsentligste punkter.
Og hvorfor ikke bare starte stærkt ud? Altså ud at løbe straks nytårsmorgen.

- Du skal med mor, mente Donnaen i går aftes.

- Det er da en god ide, bakkede Gemalen op. Til Donnaens tilfredshed og moderens fortrydelse.

For hyggens skyld sagde moderen ja. Og håbede lidt på sjaskregn. Hvilket det selvfølgelig ikke var, og afsted kom vi.

Klokken lidt i ni nytårsmorgen!!

Og bagefter føltes det jo godt.

Nytår i det midtjyske.

20 kommentarer:

randiglensbo.dk sagde ...

Hvor er I seje. Thumbs up :-)

Randi

Susanne sagde ...

Nej hvor blæret. På det tidspunkt stod det sidste af opvasken stadig på bordet og jeg lå under dynen :-)

Madame sagde ...

Man skulle have en datter, der kunne overtale en til at løbe nytårsmorgen :-)

Fruen i Midten sagde ...

Randi: Donnaen er sej. Jeg er bare mig :-)

Susanne: Ret blæret ja :-) Vores opvask stod dog også på køkkenbordet, og spisestuen lignede stadig en slagmark, lige til vi havde været i bad efter lunte-turen.

Madame: Ja, jeg garanterer også for, at jeg ikke var kommet nogen steder uden Donnaens entusiasme :-)

NonnasBlog sagde ...

Det var dog utroligt! Fantastisk. Måske kan det løberi blive til et nytårsforsæt, også for Fruen :-)!

Rejen sagde ...

Godt nytår, og godt med en i huset til at sparke én bagi..;-D

Anonym sagde ...

ja nytårsfortsætter , pålægger jeg ikke mig selv , har sldrig gjort, de skal jo holdes , ellers bliver man jo snydt , jeg hader nemlig når nogen lover noget og så ikke holder det ;-)
men seje er i Donnaen og dig ,,,hvad med gemalen , lå han med ispose på hovedet kl, 9 i morges ,,,,smiler ❤

Fruen i Midten sagde ...

Nonna: Ja, det var ret fantastisk. Men om vi holder ved, er jo nok lidt tidligt at sige ;-)

Reje: Tak i lige måde! Det er nemlig udmærket ;-)

Jonna: Det er nemlig også sådan, jeg har det med nytårsforsætter. Det er noget bøvl at skulle holde dem. Ja, Gemalen lå stadig underdrejet, da vi var ude at lunte ;-) Men han har taget revanche og har været ude at cykle et par timer i det gode vejr.

Anonym sagde ...

Det var dog ambitiøst - at starte det nye år med en løbetur - kl 9 om morgenen. Der var jeg først ved at få øjne da hunden vækkede os.

Men fint nytårsforsæt, og jeg håber for dig at det holder og at hvis det ikke gør at du så ikke bliver alt for skuffet over dig selv.

Mia Folkmann sagde ...

Jeg forstår så udmærket din datter. Jeg har også de bedste intentioner her på nytårsdag, men foreløbig er der røget et stykke sandkage og to hjemmelavede kransekager ned. På plussiden har jeg været ude og gå en god tur, men jeg er bange for, at regnskabet ikke går HELT op... ;-)

Ellen sagde ...

Uhanej, vi bruger heller ikke nytårsforsætter. Det er alt for desillusionerende, når (ikke hvis ...) man ikke kan holde dem i mere end 14 dage, hvilket vist er den gennemsnitlige holdetid på den slags :-)
Men hatten af for dig, at du fulgte datteren!

Pia sagde ...

Nytårsforsætter har jeg aldrig brugt. Jeg mener at man skal ændre sit liv hen ad vejen efterhånden som nye ønsker og behov opstår for at leve andreledes.
Hvorfor egentligt ønske sjaskregn, når du havde lovet at løbe med? Jeg er ikke bange for lidt vand, men det er nu sjovere i tørvejr :-)Ikke at jeg løber ret meget, faktisk aldrig, men..., nå ja det ved du vist :-)
Rigtigt godt nytår til dig og dine.

Stegemüller sagde ...

Flot at I kom af sted, og så så tidligt. Godt du har Donnaen til at puste dig i nakken.

Inge sagde ...

Rigtig godt nytår til dig og dine.. :-)

Fruen i Midten sagde ...

Overlever: Læg venligst mærke til, at det er Donnaens og ikke mit forsæt. Jeg kunne aldrig finde på noget så ambitiøst ;-) Men derfor kunne det jo være fint alligevel, hvis forsættet holdt.

Mia: Jah, man vågner med de bedste intentioner, men kransekage er jo svært at stå for. Men mon ikke din gåtur næsten kunne opveje den. Det tror jeg :-)

Ellen: Det er simpelthen sådan noget øv, når man igen-igen må sande, at de fine forsætter ikke holder. Ja, vi ret seje ;-)

Fruen i Midten sagde ...

Pia: Det er jo også det eneste fornuftige; at gøre som dig altså. Fordi Donnaen er lavet af sukker og ikke ville have været til at drive ud i regnvejr ;-)Tak i lige måde.

Stegemüller: He he - ja, sommetider kan Donnaen virkelig puste til min dårlige samvittighed (der åbenbart sidder i nakken) ;-)

Inge: Tak i lige måde :-) Håber I nyder ferien?

Lone sagde ...

Hihi - Gemalen syntes, det var en god idé, du løb med Donnaen? :-)
Det var virkelig sejt af jer at starte ud ved nitiden nytårsmorgen. Jeg kan godt tænke mig, at det føltes rigtig godt bagefter.
God vind fremover - og godt nytår.

Lone sagde ...

Hihi - Gemalen syntes, det var en god idé, du løb med Donnaen? :-)
Det var virkelig sejt af jer at starte ud ved nitiden nytårsmorgen. Jeg kan godt tænke mig, at det føltes rigtig godt bagefter.
God vind fremover - og godt nytår.

Annemor sagde ...

Dyktig gjort.
Det hadde ikke vært meg, i går :)
Klem

Fruen i Midten sagde ...

Lone: Ja, han gjorde! Er han ikke streng? Det føltes rigtig godt - bagefter. Tak og tak i lige måde :-)

Mormor: Nej, dårlig mave kan man ikke løbe på. Stakkels dig. God bedring og klem tilbage :-)