lørdag den 10. marts 2012

Pas, siger jeg bare


En er taget til New Zealand. En hel måned! En anden er på vej til Thailand.

Mens jeg bare sidder på min flade.

Og ikke kan ret meget andet, fordi brugt ferie og ingen penge er det eneste, vi har nok af.

Øv.

Men jeg kan dog sørge for at få forudsætningerne på plads.

Til hvis..

Og så er det jeg gerne lige vil vide, hvem det er, der har bestemt, at alle skal se grimme ud i deres pas?

Lagde 675 gode danske kroner nede i borgerservice, så jeg kan få fornyet mit pas. Nyt billede skulle der også til.

- Du skal sidde lige og se lige på mig, og du må ikke smile, sagde fotografen.

Det var lettere sagt end gjort, for ved siden af stod Pigebarnet og grinede og syntes, at hendes mor så dum ud.

Hvilket hun havde ganske ret i.

- Sådan er reglerne, sagde fotografen undskyldende. Tidligere måtte man godt sidde med siden til, og man måtte smile. Så var det jo lidt lettere at tage pæne billeder.

Denne lidet flatterende udmelding undlod jeg at kommentere..

Det er ikke nogen trøst, men i mit gamle pas så jeg også dum ud.

Nu ser jeg dum ud på en ny måde.

Og det skal jeg så gøre de næste ti år..

Suk.

9 kommentarer:

Inge sagde ...

Pyhhh ja, de dage hvor vi ligner vores pasbilleder er ikke nødvendigvis de bedste dage.. ;-)

Pia sagde ...

Pasbilleder kan blive de rene spøgelsesbilleder efter den nye metode :-)

Om flygtende vaskemaskiner... Nej vi måtte ikke til Kbh. Montøren måtte ud igen for egen regning, og undskyldte mange gange :-)

Rejen sagde ...

Nej pasbilleder er ikke særligt flatterende og har heller aldrig været det.. men pyt bare man kan komme på ferie...;-)

Fruen i Midten sagde ...

Inge: Nej det er de bare ikke :-(

Pia: Men hvorfor skal det være sådan. Jeg har aldrig set smart ud, men denne gang er da bare et nummer værre end sidst..

det manglede altså også bare, at montøren kom igen!

Rejen: det er jo rigtigt. Det er bare om at fokusere på det væsentlige :-)

Madame sagde ...

Du må trøste dig med, at du i hvert fald ser ud på en anden måde - men du kan jo også få et nyt pas ... ;-)

Lone sagde ...

Min mor sagde altid, at man ikke både kunne ligne og se køn ud.

Hvilket også passer på mit pasbillede, så du er ikke alene.

Ellen sagde ...

Lones mor og min far må være vokset op sammen - han sagde nemlig altid, at det ikke både kan ligne og se godt ud :-)
...men den dag, man finder ud af, at man ligner sit pasbillede, kan man lige så godt grave sig ned. Jeg kan ikke helt finde ud af, om det derfor må være morsomt eller kedeligt at sidde inde i lufthavnen og kontrollere pas... ;-)

Fruen i Midten sagde ...

Madame: Ja, du på en anden måde, det er altid noget. Skifte det ud, kan der ikke blive tale om. Det har jo for søren kostet 675,- PLUS billede. Tænk, at man også skal betale for det..

Lone og Ellen: Nå, så man kan ikke både ligne og se godt ud. Hmm, det er måske rigtigt, men lidt nedslående synes jeg. Når der endelig er et godt billede, foretrækker jeg da at tro, at det (selvfølgelig) ligner ;-)

Annemor sagde ...

Jeg gruer for å begynne å ligne mitt eget passbilde.
Huff og huff.
Ha en nydelig dag.
Pigebørnet så nok smuk nok ut?