onsdag den 31. maj 2017

Hylde-hyldest - eller noget


Nogle gange kan der godt gå lidt lang tid med at få gennemført dit og dat.

Tit er det vores egen skyld. Andre gange slet ikke. Og de fleste gange er det vel en uheldig kombination.

Som da Donnaen skulle have en hylde til sin dvd-afspiller.

Den - altså dvd-afspilleren - fik hun i julegave. For selv om hun netflixer sig til det meste, så er det altså også utrolig hyggeligt at hive en gammel Harry Potter-film eller en Disney-klassiker frem og så ligge og hygge sig med den.

Gemalen brugte sammen med Donnaen lidt tid på at afprøve, om der dog ikke var en af de mange hylder, vi allerede havde stående i et hjørne, der kunne bruges.

Det var der ikke.

Så gik der lidt tid med at søge på nettet hos de sædvanlige netbutikker, men der var ikke et eneste sted, der kunne matche Donnaens behov for en lillebitte hylde.

Interessen var herefter lidt on-off, men en dag fik Donnaen faktisk øje på en passende lille hylde til en passende lille pris. Hos Biva.

Den blev fluks bestilt, og der gik da heller ikke ret mange dage, før den dukkede op.

Desværre havde den taget skade under transporten. Et hjørne var knust, og der var kommet grimme hak i en kant. Hvilket var ærgerligt, men ikke voldsomt overraskende i betragtning af, at hylden slet ikke var emballeret, men bare sendt som pakke med en adresselabel smækket på en helt tynd plastfolie. Hvordan den slags går til må stå hen i det uvisse.

I hvert fald var der behov for at klage, og på Bivas hjemmeside var der også let adgang til at gøre netop dette, så det kunne selv Fruen finde ud af. Og nu afventede vi bare, at en ny hylde ville dukke op med posten.

Det skete ikke, og efter et par uger ringede jeg til Bivas kundesupport og snakkede med en sød dame, der godt kunne se min klage, og at den var under behandling, så det var sikkert bedst bare at lade sagen gå sin gang, så ville der nok lynhurtigt ske noget, mente hun.

Hun tog fejl, og efter yderligere nogle uger, ringede jeg igen til Bivas kundesupport, hvor en venlig herre godt kunne se min reklamation, og han kunne endda også fortælle mig - og nu lød han meget glad - at varen var på lager og bare ventede på at blive pakket og sendt. Nok allerede samme dag, hvis jeg var heldig, og derefter var det jo bare op til Postnord at få pakken ud.

Efter en uges venten ringede jeg igen og fik fat i anden sød dame, som glad kunne fortælle mig, at varen kommet på lager og bare ventede på at blive pakket og sendt ...

Jeg fortalte hende, at det jo lød vældig fint, men at jeg havde fået præcis den samme besked en uge tidligere. Det, kunne hun godt forstå, var en anelse utilfredsstillende, og mens jeg ventede, kontaktede hun lagerchefen himself, som, sagde hun, lovede, at han personligt ville pakke og sende min hylde med det samme.

Og det gjorde han sgu!

To dage senere dukkede hylden op, vel-emballeret og i fin stand.

Nu afventer vi bare, at Gemalen sætter den op.

Det har han lovet at gøre.

Snart.


15 kommentarer:

www.skøreliv.dk sagde ...

Det lyder som same-same om der er tale om PostNord eller BIVA, åbenbart... Hvis man kunne blive omstillet til det der svarer til lagerchefen hos PostNord, så kunne det være, de ville få en lidt højere brugertilfredshed?...

Min Servicehund sagde ...

Godt hylden kom... men noget sløv service til at starte med

Fruen i Midten sagde ...

Maude: Mjah måske. Jeg tror, PostNord er uden for rækkevidde, pædagogisk som økonomisk. Jeg spekulerer bare over, hvem der skal distribuere de få breve, der stadig skal bringes ud?

Servicehund: Ja, det var dejligt, at det lykkedes til sidst :-) - Og nu er den kommet op!

Anonym sagde ...

jmn, er det dog ikke bare herligt med al den tid man kan få lov til at sp.... bruge !

Birgitte B sagde ...

Til gengæld er det sommer og der er knap så meget brug for dvd-afspiller ;-)
Jeg venter stadig på at min kæresten skal købe en ny stik-skinne, for den han har brugt er for lang til kabelbakken. Indtil videre 2 måneder og tæller stadig... Kh. Birgitte

Rikke sagde ...

Det var en lang omgang, håber den nu kommer op uden skader.
kh Rikke

Fruen i Midten sagde ...

Birgitte: Jeg håber for dig, at det går hurtigt med at få den der stik-skinne hjem, når din kæreste får taget sig sammen til at bestille den :-)

Rikke: Den er kommet op - helt uden skader :-)

Fruen i Midten sagde ...

Monica: Jo, der er så skønt ;-) For alle parter, tænker jeg!

@ sagde ...

Wow det var en længere klagesag. Jeg kan godt forstå at sagsbehandlingen og ikke mindst fremsendelse af erstatningsvare tog sin tid. Altså hvis kutyme er, at du skal skrive OG ringe mindst 4 gange inden der sker noget, så ... og den skulle jo også emballeres denne gang. Jeg ville være tilfreds. Og hylden kommer vel op inden jul (nævner ikke noget årstal).

Lene sagde ...

Og nu er hylden oppe, men sikke da en omgang rod. Til gengæld mødte jeg en sød og kompetent medarbejder hos SKAT i sidste uge, som kunne vejlede mig til at gøre det rigtige. Godt nok tog det lang tid at komme frem i telefonkøen, men når man så får en kompetent medarbejder i røret, så kan jeg godt vente.

Fruen i Midten sagde ...

K's: Ja, og det er jo ikke kun min tid, der går med det, så det kan næppe være godt for nogen, at det åbenbart er så svært at håndtere klager. Hylden er oppe, men nu vil dvd-afspilleren ikke tale med skærmen. Nogen glemte vist st tjekke det ved juletid, tsk tsk.

Lene: Altid dejligt at møde kompetente mennesker i den anden ende af ledningen. Dem er der heldigvis mange af. Jeg snakkede med en patientvejleder forleden. Hun var også både effektiv og venlig :-)

Ellen sagde ...

Det er lige vand på Johns mølle ... han kunne aldrig drømme om at handle i Biva. Han blev så eftertrykkelig irriteret på hende fra reklamerne, at han svor aldrig at købe noget der :-)
Men hvad mon de forventer ved så eklatant en sløvhed? At folk glemmer eller opgiver klagen, så de slipper for at sende en ny vare? Vel næppe ...

Fruen i Midten sagde ...

Ellen: Hehe, den reklame var da også noget så åndssvang, og du kan hilse John og sige, at jeg engang nægtede at gå med i Biva (som på det tidspunkt lå ganske tæt på os), fordi tænk nu, hvis nogen så os ;-) Jeg ved ikke, hvad de forventer. Kan faktisk overhovedet ikke regne det ud ...

A + K = ♥ sagde ...

Når enden er god, er alting godt B-) Hurra for lagerchefen.

- A

Fruen i Midten sagde ...

Anne: Bestemt :-) Bare ærgerligt, at man ikke kan ringe direkte til lagerchefen ...