tirsdag den 29. november 2011

Rend mig - IKKE - i mine juletraditioner

 
Egentlig troede jeg, at jeg var ret fleksibel mht juletraditioner.
 
For jeg har da holdt jul både ude og hjemme. Hos egne forældre, diverse svigerforældre og hos papbørn. Og en enkelt gang i det store udland.
 
Så juletraditioner kan man da godt tage lidt let på, ikk?
 
NOT !!
 
Fruen var slet ikke tilfreds, da besøget  hos (mor)forældre for at binde adventskrans og lægge brunekagedej hang i en tynd tråd. Først måtte det udskydes pga snot. Dernæst blæste der en vred pelikan fra vest, og vejrprofeterne talte om storm mm.
 
Men Pigebarnet og jeg besluttede os at byde møgvejret trods.
 
Vi blæste jo heller ikke væk, vel.
 
Til gengæld fik vi lagt brunekagedej. Den ligger nu i pæne pølser i kælderen og venter på at blive bagt.
 
Og Pigebarnet bandt adventskrans til 12 med pil op. Hun har også valgt lys og bånd, og nu står den i stuen og pynter.



Er den ikke fin :-)

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jo vel er den fin!!
Nej rør ikke ved juletraditionerne - så går det hele galt!
;-)
Man har brug for faste rammer. Det har jeg i hvert fald.

Fruen i Midten sagde ...

Hej Kong Mor,
Ja åbenbart. Jeg troede egentlig bare, at jeg var mere fleksibel. Men nix, det skal helst være som det plejer - i hvertfald mht jul!