fredag den 16. september 2011

Skat, der er nogen, der har bidt i bilen!

- Skat, jeg synes, bilen kører underligt!
 
'Kører underligt!'. Se det er jo en typisk kvindekommentar. Noget mænd aldrig ville sige. 
 
Mænd ville i stedet sige noget i retning af 'bilen trækker vist ikke på den ene cylinder', eller 'der er noget galt med brændstof-tilførslen', eller 'det er som om partikelfilteret er stoppet'. Det er måske ikke rigtigt, men det lyder i hvert fald godt.
 
- Hvordan 'underligt'? spørger gemalen derfor, når jeg klager min nød.
- Bare sådan underligt. Der er også en lampe, der lyser..
 
Okay, så vågner gemalen og sætter sig fluks bag rattet. Men hvad sker så 5 ud af 4 gange? Lampen lyser. Ikke.
 
- Kone, der er altså ikke noget, der lyser. Tror du ikke bare, det er dig?  Underforstået; måske er det bare den tid på måneden..
 
Så sker der sommetider det forunderlige, at bilen efterfølgende opfører sig højst uhensigtsmæssigt, og indtil flere advarselslamper lyser og blinker. Og bilen kommer på værksted.
 
Således denne gang.
 
Efter et par timer var diagnosen klar: Slangerne til .. - ja, til 'noget', ikk - var bidt over. Af et eller andet småtbegavet dyr. Som nu har ondt i maven. Håber jeg.
 
Hvis jeg vil tages alvorligt, næste gang bilen gør underligt, siger jeg bare
 
- Skat, der er nogen, der har bidt i bilen!
 

Ingen kommentarer: