tirsdag den 4. december 2018

Bagefter allerede før start


Det går virkelig ikke særlig godt med at følge med for tiden.

Meget symbolsk lykkedes det akkurat at få kalenderlyset smækket ned i en klat ler, inden det blev 1. december, hvorefter jeg bare kunne konstatere, at det var udstyret med overskudsstearin til flere dage, som først skulle brændes af, før vi - i hvert fald på det punkt - igen er på omgangshøjde med kalenderen.

På den måde var vi jo bagefter allerede før start, og sådan synes jeg, det er på ret mange fronter i øjeblikket.

Men hvad - jul bliver det vel alligevel.

Håber jeg.

10 kommentarer:

Lene sagde ...

På søndag, når du er hjemme, så indhenter du en ordentlig bid af tiden :-)
Og julen kommer uanset om vi er klar eller ej, så vi skal huske at nyde det, det er mit motto.

Ellen sagde ...

Det tager altid en uges tid at nå det første tal på kalenderlyset ... næsten, i hvert fald. Vi har først nået det i dag, og det har brændt længe hver dag siden d. 1. december.
Det er ikke nu, jeg skal prale af, at jeg er færdig med julegaveindkøbene, vel? ;-)

Fruen i Midten sagde ...

Lene: Mjah, vi må se, hvor meget jeg når. Sommetider - som i ret tit - er der pludselig andre, der kræver mit nærvær og min tid. Jaja, julen kommer, og vi kan lige så godt prøve at nyde den :-)

Ellen: Man burde kræve en design-ændring, så man slap for, at også kalenderlyset giver en en fornemmelse af at være bagefter :-) NEJ, det skal du ikke.

Pia sagde ...

Det går ikke meget anderledes her, hvis det er nogen trøst. Kalenderlyset er nået til 2. december. Julegaveindkøb er jeg ikke begyndt på endnu, der er ikke pyntet op, kun med lys, ude og inde. Weekenderne er optaget af arbejde, fødselsdage og lignende. Jeg må jagte gaver efter job i næste uge, når jeg har fået lavet et overblik og en liste.

A + K = ♥ sagde ...

Hah. Mit seneste indlæg handler om det samme - julen sniger sig altid ind på en og boom, så er man ikke helt kampklar.. hvert år 🤣!

- A

Fruen i Midten sagde ...

Pia: Joh, en lille trøst, tror jeg :-) Jeg satser på nettet, hvad angår gaver, og pyntet kan der altid blive. Det kan jeg tillade mig at mene, for vi skal ikke være hjemme juleaften :-)

Anne: Hehe :-) Ja, i oktober er der stadig goood tid og styr på det hele, men så boom!, som du selv skriver.

Birgitte B sagde ...

Jeg har i går tændt vores første advent lys. Bedre sent end aldrig, ik'?!! ;-) kh. Birgitte

Fruen i Midten sagde ...

Birgitte: Jo jo, helt klart! Det er også mit motto :-D

Susanne / Flesthverdage sagde ...

Det er da også en uskik, at alle kalender lys har flere dages brændetid, før man over hovedet når 1. december...
Mon ikke det er på tide med en EU regel om det... :-)

Fruen i Midten sagde ...

Susanne: Absolut en uskik! Og jo, EU burde gøre noget. Måske skulle jeg kontakte Margrete? ;-)