fredag den 9. november 2012

..men paranoia bider da ikke?


Det er lidt sært.

Faktisk ved jeg ikke rigtigt, hvad jeg skal mene.


Hvad Gemalen mener, står hen i det uvisse, og det er vist bedst sådan ...

Der er ikke sket noget på væggelusefronten siden forrige lørdag, hvor jeg vågnede og følte mig som resterne af et festmåltid.

Det vil sige, noget er der jo sket, for jeg har knoklet med vask og frys. Men vi har ikke set skyggen af en væggelus. Eller tegn på, at der er eller har været nogen. Nogen steder. Overhovedet.


Sidst i sidste uge kom der svar fra de rare esbjergensere. Mit fremsendte krapyl viste sig ikke at være en væggelus. Faktisk viste det sig slet ikke at være et krapyl. Men et plantefrø ... (Ja ja, jeg bør måske overveje nye briller med mere styrke. Men faktisk havde vi luppen fremme, og Gemalen mente også at se et dyr).

Gemalen sænkede straks skuldrene og sagde, at han sådan set hele tiden havde været i tvivl.

Fruen kiggede på sin gennemgnaskede arm, hånd og hals med bid på forskellige udviklingstrin - dem, der stadig kløede, dem der havde dannet småbitte irriterende blæner, og dem der var ved at hele efter itu-kradsning.

Og Fruen tænkte sit.

Meget har man hørt. Blandt andet, at stress og anden form for psykisk ustabilitet kan slå ud i eksem. Men det ville nok være første gang i verdenshistorien, hvis al mindelig paranoia havde bidt nogen, endda primært langs blodbanerne ...

Så jeg fortsatte med at vaske og fryse. Omend tempoet faldt betragteligt, og jeg ind i mellem henfaldt til at tænke på andre ting end væggelus.

Til daglig synes jeg egentlig, jeg har nok at gøre med at følge med i den almindelige tøjvask og strygning. Så at skulle igennem HELE garderoben var faktisk lidt overvældende. Det er heller ikke blevet gjort. Hele Donnaens garderobe har være tørretumblet eller frosset. Og en ganske pæn del af min. Der er stadigvæk tøj i fryseren, og der bliver stadig tørretumblet ekstra tøj. Men det er lidt som at kæmpe mod vindmøller. For det første kan jeg ikke finde tegn på væggelus. For det andet kan jeg ikke præstere et vaske-, tumble- og frysemodspil, der virkelig batter noget, hvis altså de er her.

Det rareste vil jo være, at de slet ikke er her. At jeg har taget fejl hele tiden. Så kan jeg i stedet undre mig over, hvad der så bed mig? Det var ikke lopper, det ved jeg. De bider helt anderledes; kravler ind og finder en bukse-elastik, som de stemmer fødderne imod. Fortalte en skæg gammel nabo mig engang.

Måske finder jeg aldrig ud af det. Og det vil sådan set også være helt okay, hvis det er overstået.

Der er bare det, at da jeg i går aftes ville sætte rejsebøgerne på plads (Ja, de burde selvfølgelig også have været i fryseren, men det var altså svipset. De var bare røget i bæreposen ind på gæsteværelset for ikke at stå i vejen), så fandt jeg, ganske fladmast under den nederste bog, noget, der grangiveligt ligner  - et krapyl!


Det er lidt som at blive slået hjem i ludo.


Et styk spist hånd.

23 kommentarer:

Anonym sagde ...

å nej,,,,, stakkels dig/jer , og på billedet kan man da tydeligt se du er bidt af et eller andet, da jeg startede med at læse dit indlæg tænkte jeg du har brugt nyt vaskemiddel,og slog ud af det .....
Det der krapyl , ville jeg nok sende til Esbjerg...
rigtig god week-end herfra

Inge sagde ...

Hmmm af sted til Esbjerg med det maste krapyl.. Der er helt sikkert et eller andet som bider dig

randiglensbo.dk sagde ...

Ja, det ligner da mistænkeligt bid af en slags. Træls, at jeres ferie har givet sådan nogle efterveer.

Jeg har desværre ikke nogen gode råd til, hvordan problemet kan løses.

Randi

Fruen i Midten sagde ...

Jonna: Tak for medfølelse :-) Desværre kom jeg til at smide krapylet ud i affekt ...

Inge: Ja, 'noget' bider mig. Eller bed. Håber meget, jeg kan bruge datid. Som nævnt; krapylet røg ud, og jeg ved heller ikke, om jeg kan forvente mere gratis hjælp fra de rare esbjergensere.

Randi: Ja, ikke også? - Bid eller stik. Det er ganske rigtigt ret træls. Nu håber jeg bare, at det er overstået.

Annemor sagde ...

Du ser da vitterlig ut som om du har blitt spist på? Det gir seg vel? Eller er du nyspist igjen?
Ha en uspist dag :-)
Mormor

Madame sagde ...

Jeg tror, det er loppebid ...
De laver altid en række bid tæt ved hinanden, som du viser her - vi har prøvet det hos os en del gange :-)

Ellen sagde ...

Paranoia er noget rigtig skidt, men bide gør det ganske rigtigt ikke!
Det var ret surt, at du i kampens hede kom til at sende flora og ikke fauna til Esbjerg - åh hvor må man føle sig dum, og jeg forstår godt, at du tøver lidt med at forsøge dig igen.
Jeg håber virkelig, at det er datid nu, og at I ikke havde nogen frugtsommelige væggelushunner med til DK.

Fruen i Midten sagde ...

Mormor: Billedet er ikke helt nyt, nok 8-10 dage gammelt Jeg er faktisk uspist på 13. dag og håber, det fortsætter sådan :-)

Madame: Kunne godt tænke mig, at det 'bare' er loppebid, men synes ikke, at beskrivelsen - som jeg googler mig til - passer.

Ellen: Ret dum, JA! Men hvis jeg bliver bidt igen eller finder et levende krapyl, så hører de rare esbjergensere altså fra mig.

Lene sagde ...

Altså håber at du snart kommer krapylerne til livs, ellers må du true med Esbjerg (man skulle have været et krapyl ;-)
God weekend!

Fruen i Midten sagde ...

Lene: Ja tak, ville være dejligt! Tror du, det vil hjælpe hvis jeg sætter en post-it op ved mit hovedgærde med besked om, at de bare har at forføje sig? ;-)

Østfronten sagde ...

... det er altså lidt en gyserfilm, der udspiller sig i Midten! Usynlige kryb, der bider i nattens mulm og mørke. Brrr. (Mon I boede på Ondskabens Hotel?)

Fruen i Midten sagde ...

Østfront: Det er i hvert fald gyseligt! Ved ikke, er ikke så god til slovakisk ;-)

NonnasBlog sagde ...

Hvor irriterende, at I bliver ved med at have knap så gode minder fra ferien. Den ferie glemmer I sikkert ikke lige med det samme! Jeg håber, at det er overstået med alt det bideri nu, og at du kan drosle ned på vask og frys?
God, forhåbentlig krapylfri, weekend!

Rejen sagde ...

Det er da helt sikkert noget der har bidt, tror ikke at noget gammelt blomster/bladfnuller kan give sådanne mærker. Håber virkelig for dig at du har fået gjort kål på de bæster der måtte være kommet med hjem...

Pia sagde ...

Haha.. nej, undskyld, men det frø der :-) Helt ærligt, så kan man altså godt få "bidmærker" af sådan noget, selvom esbjerggenserne nok har ret.
Jeg tænkte altså også på loppebid, ikke fordi jeg har nogen erfaring på egen krop, heldigvis, men derfor kan man da godt prøve at gøre sig klog :-)

Budapest er en dejlig by, det er smukt at stå der og se alle broerne.

Stegemüller sagde ...

Jeg håber for dig at det nu er slut med at tørretumble og fryse alting, for det er da et frygteligt arbejde. De må have grinet lidt i Esbjerg, da du sendte dem et frø, men jeg synes helt klart du skal prøve igen, hvis du atter bliver bidt, for der er jo ingen tvivl om, at det er bid, når man ser på dit billede

Fruen i Midten sagde ...

Nonna: Nej, jeg kommer helt sikkert til at huske det som ferien, hvor vi slæbte krapyler (for nu ikke at sige væggelus) med hjem. Heldigvis fylder det ikke helt så meget i de ikke-vaskende og ikke-strygende familiemedlemmers bevidsthed. Og almindelig god weekend til dig :-)

Reje: Nej vel, plantefrø bider som regel ikke ;-) Ja, det HÅBER jeg altså også.

Pia: Så så, ikke grine - jo, det må du gerne, for det var da en anelse til grin :-) Jeg tror ikke på lopperne, desværre.

Stegemüller: Enten har de grinet godt og grundigt, eller også er de så vant til at få blomsterfrø og nullermænd tilsendt, at det slet ikke er sjovt mere? Men jo, bliver jeg bidt igen, er jeg nødt til at få professionelle på banen.

Anonym sagde ...

Du er blevet bidt af noget, det er der slet ingen tvivl om. Og det er næppe noget med planter (heller ikke de kødædende.. ). Hælder nok osse mest til loppeteorien om en enlig loppe I har haft med hjem et eller andet sted fra.

Men er du ikke blevet bidt siden så tror jeg du kan erklære lusekrigen for vundet - osse selvom den blev udkæmpet uden gyldig modstander.

Fruen i Midten sagde ...

Overlver: Så siger vi det! I er tre, der mener lopper, altså må det være lopper ;-) Det kan jeg altså også bedre forlige mig med. Ikke fordi, jeg kan li' lopper, men de er dog langt at foretrække fremfor væggelus.

Lone sagde ...

At du finder et krapyl i en rejsebog, kunne tyde på, at det er væggelus (måske lopper) - hvis i så fald, at bøgerne har været med på rejsen. Det bliver mere og mere almindeligt, at folk henter den slags med hjem i deres kufferter, når de har været i udlandet, har jeg hørt.

Fruen i Midten sagde ...

Lone: Ja, bøgerne var med. Nu er der gået 14 dage uden fysiske gener (læs: bid), så håber det er overstået. Ja, det bliver åbenbart mere almindeligt at slæbe utøj med hjem fra ferie. Det er godt nok træls, men så må vi jo lære at sikre os mod at slæbe kræene med ind.

Unknown sagde ...

Hej
Jeg er lidt nysgerrig da jeg i øjeblikket lider samme skæbne! Hvad ender historien med????
vh Rikke

Unknown sagde ...

Blev der konstateret væggelus ?