torsdag den 22. december 2016

Jul med det yderste af neglene


Nu er der lige straks dømt juleferie.

Så har Fruen lige lidt tid til at haste de mest nødvendige ting igennem, så det kan blive jul uden alt for mange katastrofale mangler.

Men det bliver en jul, der bliver gennemført med det yderste af neglene. Tiden er gået med at nedkæmpe kriser og paniktilstande, og hvis jeg i slutningen af november troede, at nu blev det ikke værre, så tog jeg fejl. Oven i familiekrise og uddannelsesditto kunne lægges en hospitalsindlæggelse til min far og en kikkertundersøgelse til Fruen selv.

Hver aften er vi faldet udmattede om. 

Uden at kunne sove.

Derfor er der ikke bagt en eneste lillebitte pebernød og næsten ikke julepyntet.

Men pyt, de fleste gaver er i land, og vi har både fået mad og rent tøj på hver dag. Og Kamelen er blevet luftet.

I mellemtiden er min far udskrevet igen. Ikke rask, men dog raskere end ved indlæggelsen. Og Fruen selv ved nu, at hun er lyserød og pæn indvendig.

Jul bliver det under alle omstændigheder.

Kan I alle have en glædelig en af slagsen.



14 kommentarer:

Anonym sagde ...

Dejligt at høre fra dige igen lille frue - og en rigtig glædelig jul til dig og dine ! Og et sundt og lykkebringende nyt år - med mange nye rejseoplevelser!

Fruen i Midten sagde ...

Stegemüller: Tak :-)

Monica: Tak tak, i lige måde og ja tak til rejseoplevelser :-)

Lene sagde ...

Hvor er jeg glad for at høre nyt fra dig, du har været i mine tanker. Godt at du er fin indvendig og at din far er kommet hjem igen. Må I trods optakten få en god jule :-)

Min Servicehund sagde ...

glædelig jul og godt nytår... uden for megen brug af negle

Fruen i Midten sagde ...

Lene: Tak, vi er her skam endnu :-) Ja, det er dejligt. Tak i lige måde.

Fruen i Midten sagde ...

Min Servicehund: Tak skal du have - og i lige måde :-)

Ellen sagde ...

Ih hvor er det godt at høre - altså det med kikkertundersøgelsen. Jeg har tænkt en del på dig, for det ligner dig ikke at holde så lange pauser ... men det var forståeligt nok, at den var der.
Jeg ønsker jer en rigtig glædelig jul - nu er chancerne for en sådan da vist trods alt vokset noget :-)

Birgitte B sagde ...

De er altid rart at vide, at man er pæn indeni ;-) rigtig glædelig jul søde MidterFrue. Håber I får en dejlig én af slagsen. Kh. Birgitte

www.skøreliv.dk sagde ...

Jeg har sørme også været bekymret! Godt, at alting er som det skal være, med dig, i hvertfald, men sikke da en december! Håber I får en rigtig god juleaften trods alt, og at I tager revanche med pebernødderne næste år!
Kram fra mig! ❤️

Fruen i Midten sagde ...

Ellen: Faktisk gik det med kikkerten så hurtigt, at der kun var ganske få dage til at være bekymret (over det) i. Andre ting har fyldt (fylder til dels stadig) mere. Tak i lige måde :-) Og ja, chancerne er vokset, og nu har jeg endda fået smidt gåsen i ovnen efter en sej kamp for at fjerne fjer-stubbe. Godt, det ikke var i dag, den skulle bruges!

Birgitte: Vældig rart ;-) Tak i lige måde, søde Birgitte :-)

Maude: December (og oktober plus november) har virkelig ikke gjort sig umage. Næste år bliver bedre! Tak i lige måde, og hvem siger, at man ikke kan spise pebernødder i januar? ;-)

@ sagde ...

Lyserød ligefrem? Wow. Jeg er sikker på at en ditto undersøgelse på mig vil munde ud i 'askegrå'.
Godt det bliver jul - også i år. Må 2017 byde på en lækker pose med lutter gode oplevelser til jer. Hils Gemal, Donna og Kamel.
/ks

Mette sagde ...

Dejligt at høre fra dig:) glædelig jul.

A + K = ♥ sagde ...

Fuck pebernødder - jeg er sikker på I fandt stemningen efter en lang, velfortjent lur (:
Jeg håber hvertfald, trods knas på linjen, at I fik en dejlig jul (:

- A

Fruen i Midten sagde ...

KS: Jeps, lyserød. Og mon ikke du er lige så fint lyserød indeni? Jeg er ret overbevist om, at det på en eller anden måde ville give en form for - ubehageligt - udslag, hvis du var askegrå. Tak for gode ønsker om et godt nyt år. Jeg vil ønske det samme for jer :-)

Mette: Tak. Og glædeligt baghjul og forsinket godt nytår til dig :-)

Anne: Tak, vi fik en fin jul. Og ja, det hjalp helt utroligt at sove en hel masse :-)