tirsdag den 4. oktober 2011

SUK for en mandag..


Der er mandage - og så er der mandage..

Mandage, hvor alting går skævt, og jeg får myoser og ondt i hovedet og af mig selv, bare fordi.

Dette er helt sikkert en af de mandage, hvor det hele bare er ØV, allerede inden dynen forlades.

Først ringede vækkeuret, længe før jeg var færdig med at sove..

Så var pasagen til mit midlertidige garderobeskab blokeret af cykelhjul, müslien var helt forkert, og Pigebarnets drikkedunk blevet væk. Sidstnævne forhold udløste almindelig panik, og hårdnakkede påstande fløj gennem den ellers så stille morgenluft.

Ringvejen var dobbelt så fyldt med halvt så hurtige biler som sædvanligt. Og da det endelig lykkedes mig at slæbe mig op ad trappen og ind på kontoret, manglende den liflige duft af kaffe. Kontorets morgenfriske kaffebrygger havde tilladt sig at tage direkte til møde ude i byen i stedet for at sørge for mit velbefindende.

Så - suk - jeg måtte selv igang med kaffemaskinen. Omsider var kaffen færdig, men lander af uransagelige årsager ud over mine sko i stedet for i mit krus.

Og sådan er det bare gået slag i slag hele dagen. Behøver jeg at nævne, at jeg valgte den forkerte kassekø i supermarkedet, at vasketøjet var faldet ned, og at jeg glemte at ringe til tandlægen, selvom jeg havde lovet det?

Nu sidder jeg og overvejer, om jeg skal sidde på hænderne resten af dagen for at undgå yderligere kvababbelser eller bare give op med det samme og gå direkte i seng klokken halv syv?




PS: Dette indlæg skulle selvfølgelig være udgivet mandag aften. Men fuldstændig i tråd med dagen iøvrigt, kunne jeg ikke få teknikken til at du. Her tirsdag formiddag er der ikke noget i vejen..

Ingen kommentarer: