fredag den 14. oktober 2011

Mit bamse-jeg og EU


Jeg tror seriøst, jeg skulle have været en bamse.

(Altså bortset fra min venstre fod, der burde have siddet på en and, men det er en detalje).

Der ville være mange fordele ved at være bamse. Bla er det helt okay med lidt ekstra på sidebenene, og jeg kunne slippe for at barbere ben..

Det er så lige nu på denne årstid, at mine bamse-genetiske tilbøjeligheder for alvor slår igennem. Når det begynder at være mørkt om morgenen, når jeg vågner. Altså, prøver at vågne. Fordi jeg SKAL vågne. 

Jeg har nemlig ikke spor lyst. Jeg vil hellere bamse-sove vinteren over og synes overhovedet ikke, det er i orden at skulle op før solen.

Så ligger jeg der og morgenbrokker mig og føler, at hele verden er imod mig.

Men det er den jo ikke. Det er faktisk kun EU, der imod mig. Det er jo dernede - far far way - at der er nogle klaphatte, som har fundet ud af, at vi først skal skrue tiden tilbage på normaltid i slutningen af oktober, hvor det hele alligevel ikke nytter. Fordi solen til den tid er sunket så meget, at det stadig er mørkt en time senere. Øh, hvis I forstår, hvad jeg mener.?

Lige på det tidspunkt er jeg parat til at melde fædrelandet ud af EU. Så kan vi få vores helt egen tidszone (tidslomme?), forever beholde Daisy på mønterne og rulle pigtråd ud ved grænserne..

..Nå nej, det var så ikke lige det, jeg ville. Jeg tror, det er på tide at komme op.

God morgen og ha' en rigtig god dag!

Ingen kommentarer: