torsdag den 22. september 2011

Råderum / roderum

 
Ingen har nogen sinde beskyldt mig for at være noget ordensmenneske..
 
Gemalen vil tværtimod gladeligt skrive under på, at tingene falder ud af hænderne på mig der, hvor jeg har brugt dem. Det, synes jeg nu, er at stramme den. Men lad nu det være. Faktum er, at underlige bunker med bøger, aviser, blade og sedler fra Pigebarnets skole m.m. vokser helt af sig selv. Og strygetøjet formerer sig med foruroligende hast, så snart jeg vender ryggen til.
 
Det skaber ofte akut panik, når der kommer nogen på besøg. For væk skal bunkerne, og helst i en ruf. Så er det skønt med et gæsteværelse, hvor stablerne kan anbringes. Midlertidigt selvfølgelig. Hvilket ofte vil sige, ind til en af os mangler noget..
 
Nu opstår problemet så: Hvor gør jeg af mine bunker, sålænge gæsteværelset er beboet, soveværelset utilgængeligt, garderoben brækket ned. Og alle resterende skuffer og skabe fyldt til bristepunktet??
 
Jeg har tænkt og overvejet. Længe.
 
Det eneste sted i huset med uudnyttet plads er fryseren, hvor der til gengæld er god plads mellem de ikke-eksisterende frikadeller og ditto hjemmebagte boller.
 
Hvor lang tid tager det at tø en bluse og et par bukser op?

Ingen kommentarer: