tirsdag den 13. september 2011

Støvede bind og pinligfaktoren

Hvad jeg brugte min aften på?

Erkendte - endnu en gang - at kortsigtet dovenskab er en dum ting.

For jeg fordrev tiden med at tørre alt det af, som jeg havde efterladt, inden mureren kom. Og som nu var fuldstændig dækket af støv: Tandpasta og tandtråd, øjenblyanter og -skygger, neglelakfjerner, trusseindlæg og hygiejnebind. Og andre mere eller mindre unævnelige ting, som man nu kan finde på at gemme i sin skuffe under håndvasken i badeværelset..

Jo, der kommer professionel rengøring på. Det er trods alt (og heldigvis for det!) en forsikringssag.

Men altså, man forventer vel ikke, at professionelle gør rent i fyldte skuffer og skabe?

Desuden er der altså lige pinlig-faktoren. Så fjong er det heller ikke, hvis andre mennesker skal rode/rydde op i ens private ting.

Okay, visse fordele er der også ved tvungen oprydning. De indtørrede mascaraer og skin tonic'en fra 2007 røg ud, og et par forsvundne effekter så pludselig dagens lys.

Og en dag vil det hele være tilbage i skuffen. Nypudset, sorteret og superlogisk anbragt, så det er nemt at få fat i.

I aften vil jeg snuppe den næste skuffe.

Ingen kommentarer: