søndag den 20. november 2011

(S)not funny

Pigebarnet er godt og grundigt forkølet. Snotter, nyser og sprutter, så det er en (u)lyst.
 
Hun skal blive hjemme fra skole i morgen, ingen tvivl om det.
 
Så bliver jeg også hjemme.
 
Det er sikkert godt det samme For hun har smittet mig, har hun. Det er ikke rigtigt slået ud endnu, men det kommer. Er jeg sikker på. For jeg føler mig temmelig kørt over. Tung, træt og træls.
 
Og ÆV, hvor jeg hader netop den fase. Hvor jeg kan mærke, at der bare ikke er noget at gøre, men alligevel kaster mig over levertran og c-vitaminer og hvad ved jeg. I et ihærdigt, men ganske nytteløst forsøg på at narre fjenden. Fjenden, som allerede har invaderet mig og nu sidder langs rygraden, i nakken, over øjnene, mens den regrupperer tropperne og lægger an til det kommende angreb, der vil slå mig endeligt omkuld.
 
Gemalen så det komme. Efter en dag, hvor han klogeligt, men temmelig asocialt har holdt sig på afstand af os, er han nu flygtet fra matriklen. Arbejdet kaldte.
 
Og dobbelt ÆV. For i morgen kommer gulvmanden. Og jeg skal fortælle ham, at vi stadig ikke er tilfredse med vores gulv, og at vi synes, det skal laves om.
 
(S)not funny :-(

3 kommentarer:

Rejen sagde ...

Nej det er ikke spor funny at være snottet..god bedring...;D

Pia sagde ...

Øv da, god bedring :-)

Fruen i Midten sagde ...

Tak Reje og tak Pia. Lidt medynk er altid godt, når man har ondt af sig selv..