onsdag den 27. januar 2016

Den første forårsforkølelse


Først røg klaphatten.

Og blev erstattet af en almindelig hue.

Så røg harboørehabitten. Og halsedissen, huen og jens lynerne.

Da det var bedst, mandag eftermiddag, måtte handskerne endda i lommen og tørklædet løsnes, og det føltes lunt og forårsagtigt alligevel.

Virkelig skønt oven på dybfryser-dagene.

Og egentlig ganske utroligt, at temperaturen kunne stige over tyve grader på bare fire dage.

Jeg nåede lige at tænke, at hvis det fortsatte på den måde, ville jeg lufte Kamel kun iført shorts og t-shirt i løbet af få dage.

Selvfølgelig fortsatte det ikke. Det regner og blæser, og både halsedissen, huen og jens lynerne er fundet frem kommet på igen. Det gør ikke noget. Jo, selvfølgelig havde det været rarere med vindstille solskinsdage, men bare det, at jeg ikke er ved at fryse knoglerne i stykker, er så stor en forbedring, at jeg bestemt ikke skal klage.

Til gengæld kunne jeg godt tænke mig at klage over, at jeg er blevet forkølet.

Især fordi det muligvis kunne tænkes at skyldes en vis Frues skødesløse bortkastning af lune klædningsstykker. Tænk, at jeg - min høje alder til trods - kan blive ramt så meget af forårskådhed, at det giver den form for bagslag.

Der er åbenbart ting, man aldrig vokser fra.


13 kommentarer:

@ sagde ...

Årh hvad ... rigtig god bedring. Håber du forbliver at være forårskåd uanset alder. Så skidt med lidt snue. Havde nu ellers gerne set foto af Kamel i shorts ... nå nej. Eller?! Feel better soon.

randiglensbo.dk sagde ...

Kæreste Frue, det er altså kun januar, så en forårsforkølelse er det vel næppe? Men træls er det jo uanset. Sne og frost er meget bedre til at holde alle bacillerne nede, hvorimod de stortrives i det lune og fugtige vejr - tror jeg, men det er sikkert bare fordi, jeg er bitter over, at det smukke, klare vintervejr er afløst af fugtigt gråvejr ;-) Rigtig god bedring!

www.skøreliv.dk sagde ...

Altid noget, at du ikke nåede at springe i sommeroutfittet, så lå du ganske givet med andet og mere end en snue....Men igen, det var faktisk også lige en tyve graders temperaturstigning i løbet af ganske få dage - og det er alligevel vildt!! Håber forkølelsen lægger sig snart igen, rigtig god bedring herfra :-)

Ellen sagde ...

Hehe, tænkte også, at hvis du kalder januar for forår, så skal du da næsten blive forkølet ;-)
Jeg husker tydeligt, dad C vendte hjem fra Sydafrika d. 23. december. Vi tog til Sverige, hvor der var skræmmende ÷32 grader, så hun oplevede en temperaturforskel på cirka 65 grader på under to døgn. Hun blev godt nok også syg!
God bedring til dig!

Fruen i Midten sagde ...

Liv: Tak. Det gør jeg forhåbentlig. Kamel er klart mere til t-shirt. Tror jeg ;-) Så forresten en hund med røde sko forleden. For real!

Stegemüller: Tak. Jeg vælger også - selv om jeg altså blev snottet - at opfatte det positivt :-)

Randi: Er det ikke bare et spørgsmål om definitioner? Hvis forkølelsen er forårsaget af forårsfornemmelser, er det vel en forårsforkølelse? ;-) Du har helt sikkert ret i, at hård frost slår en hel masse baciller, dræbersnegle og andet uvæsen ihjel, så vi kan jo kalde det velbegrundet bitterhed. Tak :-)

Fruen i Midten sagde ...

Monster-Mor: Godt nok er jeg tosset, men ikke SÅ tosset :-) Det er da ret vildt. Omend ikke så vildt som de 65 grader Ellen skriver om. Det satser jeg på, den gør. Tak :-)

Ellen: Jamen altså; 9 grader, vindstille og solskin skal da give forårsfornemmelser. Når det så kommer umiddelbart efter minus 14-15 grader, virker det bare endnu mere forårsfantastisk :-) Et temperaturhop på 65 grader er godt nok meget at udsætte kroppen for, men C gik jo så også ned med flaget. Tak :-)

Birgitte B sagde ...

God bedring. Her kan min krop ikke rigtig finde ud af, om den skal blive syg eller ej. Træls! Så har på skift ondt i halsen, hoved, kroppen, nyser og fryser/sveder. Herligt... kh. Birgitte

Fruen i Midten sagde ...

Birgitte: Tak :-) Og i lige måde! Sådan en ubeslutsom krop er temmelig træls. Så næsten hellere ordentligt ned med nakken og så hurtigt ud på den anden side. Håber for dig, at den snart tager sig sammen :-)

Mette sagde ...

æv æv kære frue. Go' bedring. Vores unger er lidt små forkølet men det er de typiske viruser de render ind i. Heldigvis ikke mere forkølede end de sagtens kan gå i skole, gå til gym og dans. Vicks hjælper:) Håber du er på toppen snarest:)

Pia sagde ...

Temperaturen springer noger frem og tilbage, og selvom det har været koldt her, kan vi ikke slå de minusgrader I har haft i det jyske. Når nogen har klager over kulden, har jeg sagt, så vær du glad for du ikke bor i Jylland :-)
God bedring

Tina Liel sagde ...

Ups ;-) Lidt for "forårskåd"? Kan godt forstå I glæder jer til varmere temperaturer. Sne er skønt men kulde og for meget gråt er ikke sjovt.

Annemor sagde ...

Sik er det bare- all visdom og alder til tross.
Sender en god bedringsklem ❤

Fruen i Midten sagde ...

Pia: Ja, sommetider mærkes beliggenheden langt inde i landet. Tak :-)

Tina: Ja, ups ;-) Vi glæder os meget til forår.

Mormor: Åbenbart :-) Tak og klem tilbage :-)