fredag den 21. marts 2014

Vi deles selvfølgelig


Selvfølgelig deles vi om opgaver, pligter og goder så godt vi kan, Gemalen og jeg.

Men en gang i mellem, ikk'?

Som nu for eksempel her onsdag/torsdag:

06:30 Alle står op.

07:45 Donnaen og Fruen tager afsted i henholdsvis skole og på arbejde. Gemalen bliver hjemme og nusser om sig selv og hundehvalp.

10:00 Gemalen tager hjemmefra for at deltage i bestyrelsesmøde på Sjælland. Fruen sidder på sin pind.

13:30: Gemalen er til bestyrelsesmøde. Fruen tager hjem for at tage sig af hundehvalp og eventuelle uheld. Eventuelle uheld viser sig at være mellemstor katastrofe, som ulykkelig hundehvalp har forsøgt at skjule ved nedstampning i gulv. Projekt mislykket og i stedet er der - ja, det er der - over det hele ...

15:00 Gemalen er til bestyrelsesmøde. Donnaen kommer hjem og tager straks hundehvalp med ud på tur. Fruen er nu færdig med oprydning og afvaskning af gulv med mere. Vaskemaskine kører. Fruen kører på arbejde.

16:30 Gemalen er til bestyrelsesmøde. Fruen tager hjem fra arbejde. Donnaen læser lektier, og hundehvalpen sover.

17:30 Gemalen indtager sit hotel. Donnaen køres til ballet. Fruen fortsætter med hundehvalp til hvalpekursus.

18:30 Gemalen træder ind på dyrt spisested for at indtage fin middag for bestyrelsesmedlemmer med fruer. Gemalens frue glimrer ved sit fravær ...

19:30 Gemalen spiser fin middag. Donnaen, Fruen og hundehvalp kommer hjem. Hundehvalp får aftensmad.

20:00 Gemalen spiser fin middag. Donnaen og Fruen spiser aftensmad, hundehvalp luftes og /eller sover.

21:00 Gemalen spiser fin middag. Donnaen går i seng. Hundehvalp sover. Fruen stener.

22:30 Gemalen drikker kaffe efter fin middag. Hundehvalp luftes. Donnaen sover. Fruen går i seng.

23:30 Gemalen er tilbage på hotel efter fin middag og går i seng. Donnaen sover, Fruen sover. Hundehvalp sover.

23:35 Alle sover.

02:00 Hundehvalp er tissetrængende. Fruen og hundehvalp kigger på nattehimlen.

06:00 Hundehvalp er tissetrængende. Fruen og hundehvalp kigger på den tidlige morgenhimmel.

06:30 Donnaen vækkes.

07:15 Gemalen ringer og lover at skynde sig hjem.

07:45 Donnaen tager i skole. Fruen bliver hjemme for at nusse om sig selv og hundehvalp.

10:30 Fruen tager på arbejde.

12:00 Gemalen kommer hjem til glad hundehvalp, der ikke har lavet ulykker.

Og alt er godt.

Men - tjah - måske er det bare mig, men ...


Væltet hundehvalp mellem to stole.
Der håbes på kæl fra begge sider.




18 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er da en ganske fin arbejdsfordeling I har fået lavet jer der. Du må være lidt træt efterhånden og jeg håber da at den unge dame snart bliver natte-tør så du ikke skal fise ud og kigge på stjerner i tide og utide.

Det er så typisk for mænd at man står i alverdens af problemstillinger og så kommer de ind af døren og vupti så er der ikke noget galt med barnet, hunden, bilen og de står og siger "hva.... er.... problemet... ?"

Og så er det et skønt billede af typisk hvalpe-sove-nusses stilling... den type billeder har jeg osse nogle stykker af... :-)

NonnasBlog sagde ...

Ha-ha! Det var en virkelig morsom skildring fra virkelighedens verden. Jeg husker tydeligt Kenzo som lille hvalp, hvor jeg havde morgentjansen! Husbonden mente, at det var min hund, da jeg havde initieret købet. Det er for længst blevet hans :-)! Typisk sovestilling! God weekend!

Lene sagde ...

Hvor er jeg glad for at det er landmandens hund :-) Selv om det altid er mig, der gør rent efter uheld ;-)Men nattesøvnen fik jeg, og så nyder vi at have en hundegård, hvor vores hund er en sjælden gang.

Fruen i Midten sagde ...

Overlever: Ja, den er virkelig fin! Der gøres heldigvis store fremskridt på nattefronten, men jeg skal ikke vide mig for sikker, og natten efter hvalpekurset er særlig forudsigelig. Og ja, det er bare SÅ typisk. He he, den type er der også kommet en del i kassen af her. Måske blandt andet fordi, det er meget nemmere at nå at tage billederne, end når Maddie drøner rundt i haven :-)

Nonna: Haha, selvfølgelig måtte du have natte-/morgentjansen, hvis du havde tænkt tanken om hund først ;-) Her har Gemalen tilbudt at tage over en gang i mellem, men han sover så meget tungere end jeg (der har mor-ører), at jeg ikke rigtigt tror på et heldigt udfald af det projekt. Så vil jeg hellere selv. Ja, er det ikke skægt, som hunde triller undt og ender med at sove pladask på ryggen :-) Tak og også god weekend til dig.

Fruen i Midten sagde ...

Lene: Hvis det er landmandens hund, er det altså tarveligt, at det er dig, der gør rent efter uheld! Retfærdigvis skal siges, at Gemalen også 'fornøjer' sig med at gøre rent efter uheld en gang i mellem. Det er han jo nødt til, hvis det er ham der er/kommer hjem. Faktisk har vi ikke et eneste sted, der er velegnet til at 'parkere' Maddie i, når vi er væk. Så det er køkkenet ind til videre, og så håber vi bare, at hun lynhurtigt bliver både tæt og så super rolig, at hun kan være alle steder (he he - som om!)

Ellen sagde ...

Haha - alt er vist sagt - også fra min side :-D
Og du har ikke ændret på min manglende lyst til at få hund, selv om fornøjelserne vel på et tidspunkt overstiger besværlighederne. Hvis ikke allerede ... trods alt.

Kisser sagde ...

Altså som du kan skrive - MEGET fortællende. Tak for en god historie - fra en hundeejer til ældre hund :-)

Fruen i Midten sagde ...

Ellen: Når man hører Donnaen sige, at nu er hun ikke længere ked af at være hjemme i ellers tomt hus, for nu er Maddie der jo, så glemmes alle besværlighederne lige med det samme. Men ind i mellem kan besværlighederne godt føles lige så store som fornøjelserne ;-)

Kisser: Tak :-) Du har jo været hele rumlen igennem, så du ved, hvad det vil sige. Men du ved også, at fortrædelighederne ophører og erstattes af glæde, hygge og tryghed. Man skal bare lige nå dertil.

Inge sagde ...

Hahaha.. skøn beskrivelse af en hverdag med jeres arbejdsfordeling. :-)

Fruen i Midten sagde ...

Inge: Tak :-)

Annemor sagde ...

Oj hva glad jeg (nesten) er for katt.
De kommer bare og vekker grytidlig og slippes ut i ti minutter.
Herlig hund.
Men hva er det med slike tørkoppting og menn?
Klem :)

Fruen i Midten sagde ...

Mormor: Ja, man kan blive helt glad for katte, som er så meget nemmere. Retfærdigvis skal det siges, at Gemalen også tørrer op og gør rent, hvis han er så uheldig at være alene med hund og uheld ;-) Klem tilbage.

Annette sagde ...

Livet er godt nok temmelig uretfærdigt i det midtjyske. Kan du ikke finde et eller andet kursus, der kører over en weekend, et kursus med megen forkælelse, en god seng og megen tid til at hygge om dig selv?
Dejlig beskrivelse du giver os.

I øvrigt et ganske vidunderligt billede af en meget afslappet hund.

Øv til det med gummistøvlerne, mine gik i udu eller i hvert fald opdagede jeg det, da jeg var i gang med at skovle hestemøg op i trillebøren til mit nye jordstykke og jeg måtte temmelig tæt på møget for at få det op i trillebøren ☺. En skøn weekend til dig, forhåbentlig uden for mange vilde oplevelser ☺.

@ sagde ...

Åh ja. Alle de skønne hverdagsglæder ♡
Herhjemme fandt Møghunden efter ca. 3 år ud af, at han faktisk godt kan sove igennem en hel nat uden behov for at aftræde. Men han glemmer det stadig en gang imellem. Det hjælper dog (nogle gange) at sige 'gå og læg dig' når han skubber til mine fødder. Ofte ikke ... God weekend ;o)

Lone sagde ...

Smiler :-)
... Jeg tror på, at du, Donnaen og Maddie har haft det sjovest. Jeg ville bestemt foretrække jeres dag fremfor bestyrelsesmøde og -middag :-)

Pia sagde ...

Hvis ikke jeg allerede var klar over det, bekræftes det af din dagbog, at det er et stort arbejde at have hund, især en lille ny. Jeg ved dog også at det bliver bedre ;-)

Fruen i Midten sagde ...

Annette: Jo, jeg bør finde på et eller andet, der alene inkluderer mig og noget forkælelse ;-) Tak. Ha ha, jeg har heldigvis ikke skovlet møg med hullede støvler. Så må du også finde dig et par nye, fine gummistøvler :-D

Liv: Vil du venligst lade være med at nævne, at der teoretisk set, ud fra en statistisk betragtning, baseret på meget lille undersøgelse, måske, kan være en potentiel risiko for, at det tager flere ÅR! før Maddie kan sove igennem. Jeg bilder mig jo ind (og overlever på at tro), at det lærer hun lige om lidt :-)

Fruen i Midten sagde ...

Lone: Du har helt sikkert ret i, at bestyrelsesmøder ofte er gabende kedsommelige. En enkelt fin middag kunne jeg derimod godt holde til :-)

Pia: Ja, du har jo nok hørt et og andet ;-) Men det glæder mig, at du også nævner, at det bliver bedre!!