mandag den 9. januar 2012

Aftensmads-forkert?

 
Føler mig helt aftensmads-forkert. Eller hvad?
 
Har nemlig lige siddet og læst denne artikel om aftensmadsvalgets afhængighed af landsdelen, vi bor i.
 
FDB Analyse har fundet ud af, at der spises forholdsvis mere sushi i København end i Vestjylland, mens der omvendt bliver spist mere (flere?) boller i karry der ude vest på..
 
- Hø hø, tænkte Fruen, det er godt nok raket-videnskab, de har gang i der inde hos FDB.
 
Der kommer vel næppe ret meget bag på ret mange, at man skal være varsom med at servere sushi for vestjyder, mens man på den anden side heller ikke skal være alt for kæk med kål og/eller boller i karry, hvis man har en ærke-københavner på besøg.
 
Er vi så helt forkerte, når vi faktisk godt kan li' både kål, boller i karry og sushi? Er vi malplacerede her i det midtjyske, eller er det netop fordi, vi bor her lige midt i det hele, at det meste glider ned?
 
Anyway, jeg synes bare, det er underligt (underligt som i højst mærkværdigt og en lille smule foruroligende), at nogen - altså FDB Analyse - har brugt krudt på at finde ud af noget, som vi godt vidste i forvejen. Og da de så havde fundet ud af det, udsendte de en pressemeddelelse (går jeg da stærkt ud fra), som så via Landbrug og Fødevarers hjemmeside er blevet bragt i de landsdækkende medier.
 
Er det fordi FDB har for mange penge? Den tanke kan jeg godt få, når jeg skal betale i deres butikker. Og har mediehusene omvendt så få ressourcer, at de rask væk lader den yngste praktikant skrive en artikel, om noget alle ved i forvejen?
 
Lige nu overvejer jeg at gå ind i analyse-branchen. Som første punkt vil jeg undersøge noget om morgenmadsproduktvalg sat i relation til alder. Så vil jeg skrive en pressemeddelelse a la 'Helt ny analyse viser, at det især er mindre børn, der vælger Guldkorn, mens Gamle Ole i højere grad er populær blandt ældre'. Se, det bliver da en historie, der vil noget.

5 kommentarer:

Rejen sagde ...

hehe, prøv det kan være det kan blive en ny karriere for dig...Ja sjovt, haha, at de bruger penge på at lave en analyse noget alle godt ved...;-D

Anonym sagde ...

Jeg fik præcis de samme tanker. Elsker sushi og boller i karry..
Kikset familie med på moden.. Eller bondeknold fra storbyen. Det er lidt latterligt at bruge krudt på den slags.
Det næste bliver vel at de finder ud af at der er flest slankekure i januar - surprise!!!

Fruen i Midten sagde ...

Nemlig Reje, jeg har helt sikkert muligheder på det område. Evt. sammen med Kong Mor, der også er fuld af gode ideer, kan jeg se ;-)

Annemor sagde ...

Her er det en sak man må ha i tankene:
Intet er helt sant eller riktig om man ikke har forsket på det eller laget en undersøkelse.
At folk vet ting fra før, spiller ingen trille.
Ha en fin dag

Fruen i Midten sagde ...

Hej Mormor, tak for besøg :-)
Næh, måske har du ret. Måske er det sådan verden ser ud, hvis man er forsker altså ;-)