fredag den 25. maj 2018

Vandrende blå mærker


Det går bedre. Tak.

Jeg har dog lige måttet belaste sundhedssystemet angående mit knæ, som stadig opfører sig - øh - anderledes på den generende måde. Flink læge syntes dog, at jeg liiige skulle se det an en uges tid mere, før hun ville bestille tid til scanning.

- Dine andre skrammer er jo heller ikke væk, påpegede hun.

Og nej, det har hun da ganske ret i. Min hånd er heldigvis ikke så hævet mere, og den er nogenlunde brugbar igen. Farvemæssigt er den nu en interessant broget kombination af rødlilla og blålilla iblandet nogle flotte grønne toner hist og her.

Min skinnebensskramme er til gengæld noget for sig. Selve skrammen er stadig virkelig grim, men heler pænt, og en gang, når det helt sikkert ikke længere er vejr til kortere bukser, vil den formentlig være nogenlunde lægt.

Til gengæld har det blå mærke under skrammen sin egen fest. Umiddelbart har det fortaget sig en del. Men det er i virkeligheden slet ikke tilfældet.

Det har bare flyttet sig.

Ned i min fod ...

Det kan da godt være, at det er ganske logisk, tyngdekraften taget i betragtning, men jeg har aldrig før været den glade - øh, not - ejer af et bevægeligt blå mærke. Det bor pt. under den store knogle i foden, så det ser ud som om jeg har forstuvet den. At foden samtidig - af samme grund - er hævet, gør kun illusionen endnu bedre.

Måske er det slet ikke bevægeligt mere, da jeg jo sidder og står mere, end jeg ligger på ryggen med fødderne i vejret, mens jeg laver venepumpeøvelser, som vel er det eneste, der ville kunne sende det blå mærke retur?

Sådan er der så meget at spekulere over i stedet for at udrette noget fornuftigt.

Ha' en god weekend, og lad være med at gøre dumme ting.

Fake news - foden er ikke forstuvet!

5 kommentarer:

Ellen sagde ...

Jeg gør pr. definition aldrig dumme ting, men derfor kan det desværre godt gå galt indimellem ...
Har du aldrig haft et blåt øje, hvor det blå efterhånden vandrer hele vejen ned ad kinden? Det har jeg haft et par gange, og det ser ret sjovt ud. Det var bare ikke sjovt for John, for han fik nogle underlige og oven i købet onde blikke, mens det stod på, og den stakkels mand var overhovedet ikke skyld i mit blå øje :-)

Mia Folkmann sagde ...

Jamen, jamen - din stakkel da! Jeg kender godt det med blå mærker, der vandrer - det havde jeg for et par år siden på min fod, da jeg skulle redde min mors kat og fik computerledningen rundt om foden. Lang historie - men den korte version var, at jeg fik en meget blå fod. Der skiftevis var blå til venstre, til højre og bagpå. Jeg husker tydeligt, hvor ondt det gjorde - så jeg har ondt af dig! :-( Rigtig god bedring!

Birgitte B sagde ...

Åh altså, den ser også slem ud den fod... Håber du snart er helet helt op og gerne så du når lidt korte bukser :-) kh. Birgitte

Fruen i Midten sagde ...

Ellen: Det må være dejligt aldrig at gøre noget dumt ;-) Nej, det har jeg faktisk ikke. Åh ja, der bliver altid kigget skævt til de forslåede kvinders mænd. Min nabokone var blå/lilla/grøn og hævet på kæben her for et par måneder siden. Skyldtes en tandlægebedøvelse, der var gået galt. Hun var SÅ glad for, at de LIGE HAVDE VÆRET til et større erhvervsarrangement, hvor Frederik deltog, INDEN hun kom til at se sådan ud :-)

Mia: Lyder ellers som en interessant historie ;-) Sjovt/sært, at du kunne få mærket til at vandre rundt forskellige steder på foden. Mit blå mærke har lagt sig på begge sider af foden, under knoglen, og der bliver det vist liggende, til det forsvinder. Tak :-)

Birgitte: Ja, den ser slem ud, men gør overhovedet ikke ondt! Tak, det kommer nok til at tage sin tid, men jeg er heldigvis ligeglad og går i stumpede bukser, som det passer mig. Jeg er bare glad for, at jeg ikke skal have decideret pænt tøj på til fest eller lignende :-)

Pia sagde ...

Jeg føler med dig. Husker stadig hvordan det var, efter mit styr juleaften for et år siden.
Jeg håber det bliver godt igen.